Pro Evolution Soccer 2012

  • Tesztplatform:  PC
  • Írta:  David95 és RR88
Megosztom a Facebook-on! Megosztom a Twitter-en! Hozzáadom a Google könyvjelzőimhez! Könyvjelző és megosztás

Bátran állíthatjuk,több náció PES játékosának véleménye alapján: az idei rész az egyik, ha nem A valaha volt legjobban sikerült rész a széria történetében. Akik ismerik, azoknak nem tudunk újat mondani, akik pedig még nem próbálták, olvassák bátran, majd készüljenek fel, hogy lelkük csapdába fog esni!

PES 2012 logo

Nem egyszer készítettek és töltöttek már fel a net különböző, kevésbé és annál inkább eldugott sarkaiba olyan videókat, ahol profi sportolók a felkészülési módszereiket igyekeztek bemutatni. Legendák szólnak azokról a F1-es pilótákról, akik olyan szinten elsajátították az egyes pályák tulajdonságait, vonalvezetését hogy egy egyszerű szimulátor kormánya mögött is csukott szemmel képesek voltak végighajtani teljes futamokat. Rutinból.
 A KONAMI focis sorozata, a nem kicsit komplikált névvel megáldott Pro Evolution Soccer, amely évről-évre megjelenve örvendezteti meg a sportjátékok fanatikusait, idén ismét fordulóponthoz érkezett. Gyorsabb, dinamikusabb, jobban felépített verzióval jelentkeztek a japán fejlesztők. Így a Camp Nou, a Stramford Bridge, vagy éppen az Amsterdam Arena pihenőjében üldögélő szupersztároknak ezúttal is illő volt elgondolkozniuk, az EA vagy a KONAMI friss epizódja fogja őket jobban felkészíteni az előttük álló összecsapásokra. Árkád vagy szimulátor, Messi vagy Cristiano Ronaldo, foci vagy kosárlabda. Olyan kérdések ezek, amikre jelen karácsonyi meglepetés tesztünben nem keressük a választ. Ehelyett inkább belevetjük magunkat a PES 2012 pozitív és egyszersmind negatív oldalról való értékelésébe, hisz az ázsiai srácok idén is valami újat tettek le az asztalra.


Játékmenet:Ez az a pont,mely azt hiszem,a leginkább áltozott,formálódott az előző részekhez képest,és talán kimondhatjuk,jobb is lett. Első és legszembetűnőbb változás a második játékos irányításának lehetősége. Nagyon eltalált,és a játékos igényeihez,tudásához állítható opció. A kezdőktől,a rutinosabb rókákon át a vérprofi játékosokig mindannyian hasznát veszik majd ennek a funkciónak. Azoknak,akik most ismerkednek ezen irányítási móddal,vagy netán az egész játékkal,egyszerűen azt jelenti,hogy a jobb analóg karral (illetve az annak megfelelő gomb(ok)nak) a megnyomására,el kezd futni előre a kiválasztott csapattárs. Már ez is megnöveli a kombinációs lehetőségeket,és elősegíti a totális kontrollt a csapat felett.

 

Ha pedig ez nem volna elég,nagyobb kihívásra vágyunk,átállítva ennek a módját manuálisra,a jobb analóg kar lenyomásával,a játékostárs kiválasztása után lehetőségünk van a jobb karral irányítani a játékost,amerre csak szeretnénk. Persze ennek gyakran az az eredménye,hogy az eredetileg irányított játékosunkkal belevezetjük a labdát az ellenfélbe,de nem hiába szól a mondás, "Gyakorlat teszi a mestert".

Emellett sok kisebb/nagyobb változtatást eszközölt a Konami csapata.Mesterséges intelligencia:Sokat javítottak rajta, kevés a bambán áldogálló csapattárs, és ha nem használjuk a Teammate Controllt, akkor is esélyes, hogy a jó pozicióban lyukra futó játékosokkal találkozunk, kiváló passzlehetőséget biztosítva, máskor pedig az embereket az utunkból elvivő csapattárssal találkozhatunk, megkönnyítve előre jutásunkat. Emellett a valóságban támadóbb felfogású szélső hátvédek (Dani Alves, Ashley Cole) itt is gyakran felfutnak, így 4-3-3 -as felállás esetén (persze megfelelő taktikai beállításokkal) sem maradunk a széleken előre futó játékosok nélkül. Ha kissé pontatlanabbul is passzolunk, akkor is megpróbálja a csapattárs elérni a labdát, pont mint a való életben.


 
Új védelmi-rendszer: Már nem elég eszetlenül a passzt nyomnunk, hanem már figyelnünk kell az ellenfél mozgására is. RT + passz nyomásával csak követjük ellenfelünket, így csak ezt nyomva könnyen átjut rajtunk a támadó. A régen bevált, csak passz nyomásos módszerrel pedig könnyedén szabadrúgásokhoz juttathatjuk ellenfelünket, lévén ilyenkor már közel sem veszik kisasszonyosra a figurát játékosaink, így az RT + passz, majd időben RT elengedésével szerelhetjük a támadót szabályosan, elegánsan.

Apropó,szabadrúgások... Sajnos ezen hibát nem sikerült orvosolni a japán fejlesztőgárdának, még mindig irreálisan magas számban és pontossággal akadnak be az ellenfél szabadrúgásai, pláne a jobb szabadlövőknél (Például Sneijder).

 És ha már szabadrúgások,és könnyű gól... A tizenegyes rendszer: Bátran állíthatom, katasztrofális lett. Persze, a tavalyi sem volt egy matyóhímzés, de legalább ott valamennyivel reálisabb volt, volt benne nehézség is. Most kihagyni gyakorlatilag lehetetlen, ha már elrúgás pillanatától kezdve húzzuk az irányt és maximumra állítjuk a lövőerőt, akkor is nagy százalékban belőjük.

Játékvezetés: Az egyik legkellemesebb, egyszersmind legidegesítőbb újítás kétségkívül a bírókat érintette. Az előnyszabály remek lett, sokszor gólt lőhetünk ennek köszönhetően. Viszont sajnos sok, gyakorlatilag láthatatlan szabálytalanságot befúj, ami egy hajtósabb, keményebb bajnokságban (PL ,Bundesliga) még a nézők ingerküszöbét sem éri el.

 

Grafika: Idén sok újítást kapott a játék ezen a területen is, sok apró, de néhol feltűnő, szórakoztató animációval. Az egyik ilyen a pálya mellett áldgáló labdaszedők, operatőrök animációi. Végre ők is igazi 3D grafikát kaptak, ahol már embernek néznek ki, nem pedig piramis fejű mutánsoknak, mint az például a PES 2009-ben. A kezdésnél a játékoskijáró hosszabb bevágásban tárul elénk, több, a való életből megszokott mozzanattal. Ezen kívül pályára lépés előtt láthatjuk, amint pályaellenőrök megvizsgálják a talajt, a kapukat. Majd miután hőseink pályára léptek, már nem csak ácsorognak 22-en a játékvezetőkkel, hanem már láthatjuk az operatőröket is, ahogy filmeznek. Válogatott meccseknél pedig az animációkra, illetve az általuk elért hangulatra pedig nincs is jó szó.
 
 
 
 A nézők is pozitív csalódást jelentenek, hiszen most már nem csak a megmérkőző csapatok színeivel díszített felsőt viselő kartondarabok, hanem már közel (ha nem teljesen) 3D-s, a támogatott csapatok mezében (Is, és ez pedig pláne tetszik, hogy látni hagyományos, utcai ruházatot viselő nézőket is.) megjelenő mozgó karakterek. És ez még csak a játékon kívül történt újítások! A számomra legfeltűnőbb grafikai újítás a cselek terén történt. Míg régebben egy-egy csel egy előre felvett, sablonos mozgásnak tűnt, bármely irányban, helyzetben használtuk is, idén szituációtól, iránytól függően egy cselre is több animációt láthatunk. Kedvenc példám erre a lövőcsel. Tavaly idegesített, hogy ha hasznos is volt, és sikerült, akkor sem láthattam olyan szép elfektetéses animációt, mint teszem azt Hernandezé volt a United színeiben, azt hiszem a Chelsea ellen. Idén ez megváltozott, és ha olyan a szituáció, akkor a gyönyörűségtől fültől fülig érő mosolyunkkal szemlélhetjük, amint a védő pár méterrel odébb csúszik. Új animációkat kaptak a passzok is, és amit én eddig hiányoltam, hogy többé-kevésbé bármilyen erősséggel is passzoltunk, az animáció szinte minden esetben azonos volt, nos ezen is változtatnak, már látható ereje van minden passznak. És ami még szerintem egy esztétikailag fontos grafikai változás az az, hogy már gólörömnél, felugrásoknál nem nyúlnak át egymás testén a játékosok, de nem is úgy ölelkeznek, hogy 10 centi van az ölelő karok és az ölelés tárgya között. Az arcok minden sztárjátékosnál könnyen azonosíthatóak, a közepes játékosok nagyrészénél szintén, és sok kisebb csapat, nem túl híres játékosa is felismerhető. Sajnos az általam "szörny-effekt" -nek titulált jelenség még most is sok helyen fenn áll, így pár játékos bár hasonlít, felismerhető, de inkább a horrorr karikatúrája önmagának.
 
 
 Azt hiszem, a grafikáról nem is lehet többet írni, aki igazán kíváncsi rá, és még nem próbálta, töltse le a demót, és nézze meg saját szemével. Nem fogja megbánni.Légy Schuster! A megújult játékmenetnek köszönhetően minden bizonnyal a legtöbb játékosnak erőteljesen meg kellett magát erőltetnie ahhoz, hogy az Exhibition módot és számtalan meccs-variációs lehetőségét maga mögött hagyja. Ez a játék azon része, ami bármikor segíthet a kikapcsolódásban, a pár perces meccsek a hétvégi „virtuálfocistáknak” is kielégíthetik minden igényüket. Vagyis… kielégíthetik? A KONAMI üdvöskéje pontosan erről szól, hisz a PES egyik íratlan szabálya az, hogy némi előismeret szükséges ahhoz, hogy kellően elmélyedjünk a két kapu, egy labda, 44 stoplis egyenlet levezetésében. A játék 2011-es verziója a rosszabbul sikeredett részek egyike volt, így nagyot sóhajthattunk, amikor az epikus bevezető videó (szerencsére léptethető, nem úgy, mint a demóban) lepergését követően C. Ronaldo futott neki 30 méteres bombái egyikének. Minden szép, minden jó is volt addig, amíg friss lendülettől vezérelve el nem indítottuk a Master League nevű, a PES professzionalitását jól tükröző játékmódját. Ami ugye átalakult. Football Life lett a neve, ami egy még komplexebb labirintust rejt magában. Sebaj, pár egyszerű lépés után kész is a menedzser, akinek magasságát, nemzetiségét, korát, nevét meghatározva irányíthatjuk kedvenc csapatunkat. Az egyetlen probléma csak az, hogy Rooney, Patore, Ibrahimovic, Krasic, vagyis a jól ismert és a játékban könnyen felismerhető sztárok helyett elnagyolt és ismeretlen srácok képe és 50-es átlagot alig elérő statisztikái borzaszthatják elsőre az egyszeri játékost? Mi történt? A megoldás az Exhibition mód. Bizony, mielőtt az ember elmélyedne profi és remélhetőleg sok évig tartó menedzseri karrierjében, nem árt, ha lenyom előtte még 10-15 meccset, ugyanis itt nem babra megy a játék. Pontokra. A kellő kreditek viszonylag könnyű megszerzése után – tiszta BTK – pedig jöhet a mulatság. De mit keres Nasri még az Arsenalban? Nem egyszerű a helyzet, ugyanis a játék egyik hiányossága épp ez. A mindig tárgyalt licenszek és a keretek frissítésének hiánya. Van itt BL, EL, egyre több európai nagycsapatot látnak el a fejlesztők a rájuk illő mezekkel, talán Mutu sem Murgu már, és a Santos üdvöskéje, Neymar is teljes valójában kergeti őrületbe a lagymatag brazil védőket, ahhoz azonban, hogy kiüthessük Mourinhót a Real aranykarfás székéből és Özil mezszáma is 23-ról 10-esre cserélődjön, először a letölthető tartalmak felé kell vennünk az irányt. Ahol várnak ránk különböző stadionkarikatúrák, labdák, cipők, frizurák,a szintén kreditekért kiváltható Become a Club Boss mód is, valamint az előbb említett probléma megoldására hivatott Master League eredeti csapatokat feloldó csomagja is. Miért fontosak ezek? A cipők például különböző beadási és lövési értékekkel ruházzák fel viselőiket – szerencsére még bekötni magukat nem tudják -, a vicces effektek pedig feldobhatják az esetleg megunt játékélményt. Ha felfedeztük az újdonságokat, nem árt, ha a Gyakorlás módban is teszünk pár kört, hisz a megújult és offenzív játékmenet a legtapasztaltabb gémereket is a kontroller falhoz vágására ösztönözheti, így az alapos, szabadrúgásokra, cselezésre, és a védekezés új stratégiáira is kiterjedő Practise módban felvértezhetjük magunkat az új technikai fogásokkal. Aztán pedig irány menedzserkedni. Barátságos meccsek tömkelege, az átigazolási piacon tett első botorkáló léptek, és imádott csapatunk teljes kerete vár ránk, hogy dicsőségre vezessük kedvenc együttesünket. A valóságnak megfelelően valamennyit nehezítettek az egyes sztárok elhozásán, így elvileg már nem Pokémon kártyaként gyűjtjük a Villákat és Agüerókat, ehelyett jól meg kell gondolnunk, mennyit változtatunk a játékoskereten. Azt gondolnánk, mindegy, kit adunk el, úgyse számít, majd veszünk mást. A gyakorlatban azonban a csapat – a játékosokhoz hasonlóan – támadási, gyorsasági, technikai, védekezési, stratégiai értékeket kapott, amiknek a magassága a keret tagjai által erősen meghatározott. Így, ha például a Chelsea-ből egyszerre távozik Lampard és Essien is, akkor érezhetően meg fog csappanni a londoni együttes támadási és védekezési hajlandósága és nehéz lesz feljutni még akár a PL dobogójára is. Rögös az út egy-egy győzelemig, ugyanis a Football Life menedzser módja a nevéhez illően kapott egy-két kiszámíthatatlan csavart. Sérülések eddig is voltak, a játékosok hosszabb leterhelés után elfáradtak, most azonban már egy újabb ötlet is bejátszik egy-egy szezon sikeres végrehajtásába a pénz mellett. (Ugyanis még mindig erősen figyelni kell a túlköltekezésre.) Ez az emberi tényező. Mind tudjuk, hogy Robben egy önző dög, Ibra akkor is játssza a helikoptert, ha Itália első embere a fején forogva könyörög neki, hogy ne… Xabi Alonso pedig 10-ből 11-szer a passzt választja lövés helyett, így felhúzva az Aranycipőt CR7 lábára, Giggs meg a harmadik X-et átlépve is megköveteli magának a 90 perces lehetőséget. Bár, nevezhetnénk ezt inkább H-faktornak, ugyanis nem ritkán fog előfordulni karrierünk során, hogy egy-egy sztár hisztizve követeli magának a játéklehetőséget, a 10-es mezt, vagy éppen nem lesz megelégedve a vele játszatott pozíciójával, amikor pedig teljesítjük kérését, ugyanúgy játssza majd a sértődött kisgyereket és inkább a kispadon ülve „fogja számlálgatni” a pénzét. Újítás ez, de helyenként öngól is. A különböző edzéstervek ugyanígy befolyásolják a játékmenetet és egy-egy meccs végeredményét, ahogy az utánpótlás is. Talán minden csapatba bedobja a PES jelen része is a tehetséges védőt Palmierit és az újonnan megjelent japán tinit, Shimizut, így a menedzser mód a horrorisztikus átigazolási összegek mellett azért nyit egy-két kiskaput is. Összességében tehát pozitív képet alakíthatunk ki magunknak az idei Menedzser módról, habár még mindig fájó pont, hogy a KONAMI kihagyta azt a ziccert, hogy mi magunk is csapatot váltsunk, ne csak a sztárok röpködjenek jobbra-balra. A megújult meccsenkénti elemzések, amelyek során egy szakember hívja fel a figyelmünket, kire kéne ráállítani a védelmet és a díjátadók, az ünneplések, az egyedi gesztusok és az újonnan elhozott sztárok STADIONBAN(!) történő bemutatása mind kárpótolnak azért, hogy nem cikázhatunk évente a Barca és a Real edzői székei közt.

 

Ahogy tavaly is, ezúttal is belekerült a játékba az ún. Become a Legend mód, ami talán a széria egyik legnépszerűbb szektora. Nem is ok nélkül, hisz választhatunk, hogy már meglévő játékos bőrébe bújunk vagy újonnan kreált tinisztárként vesszük be a világot, hogy aztán a játékosi kifutóból nekirugaszkodva a gyepen mutassuk meg, nem ok nélkül lógunk azon a létrán. Kiválaszthatjuk, melyik csapat figyelmét szeretnénk felhívni magunkra, hol játszanánk szívesen, majd csupán bírnunk kell az iramot, az esetleges válogatott behívó súlyát a zsebünkben, hogy elérjük egy igazi 5 csillagos sztár szintjét. Kell ehhez szerencse is, és motiváltság is, hiszen nincs akkora variációs lehetőség ebben a játékrészben, karakterünk elkészítése után egyetlen ember hátát nézve kell szembenéznünk 10 mezőnyjátékossal és a furán mozgó kapussal. Hogy ne csak dicsérjük a PES legendás ötleteit, annyit még hozzá kell tennünk, a FIFA-hoz hasonlóan a hálóőrködés is elfért volna a képernyőn. Persze a majmolás kezd kimenni a divatból.
 

Abszolút új és utánozhatatlan ötletnek sem voltak híján a japán fejlesztők, ugyanis ebben a részben mutatkozott be a Become a Club Boss mód, amelyben nem más a cél, mint Abramovichék nyomdokaiban lépdelve – a menedzser módhoz hasonlóan – kell világszerte elismert és rettegett klubot felépítenünk, majd zsebünket telitömve a háttérből irányítva számolgatni, mikor vehetjük meg új Maseratinkat. Kissé túlkomplikált, kattintgatós és a meccseket háttérbe helyező… Az üzleti élet iránt érdeklődő felhasználóknak kedvez ez a lehetőség, jómagamat le sem kötötte, ahogy a FIFA játékmenedzser szekciójának sem kerekedett ki igazából az értelme. Plusz lehetőségnek jó mindkettő, de világot megváltani és a menedzser módot leváltani az életben nem fogják.

 
Játékos és csapatértékelések:Összességében azt hiszem,hogy ez az a terület,melyre a legkevésbé lehetett panasz bármely eddigi PES részben. Idén az új csapatértékeléssel egy hangyányi újítás bejött, és talán ez pláne a Master League módban fog szerepet játszani, ahol kvázi ellenőrzőként is funkcionálhat, hiszen játékosok távozásával, érkezésével megváltoznak az értékek. Idén egy kissé módosult a játékosok attribútumának száma és típúsa, egyelőre úgy vélem, ez jó döntés volt, ezekkel talán kissé jobban meghatározott stílusú, képességű játékosokat kapunk. Például gondolok itt az explosion power nevű értékre, mely eddig nem volt, most viszont ezt is külön szabályozták, így egy lassabb játékos is ki tud robbanni a védők közül, míg egy gyorsabb is lehet kevesebb átütő erővel felvértezve. Azt kell mondjam, reálisan eltaláltak idén is a játékosok, és immáron a csapatok is. Audio: A vizuális megjelenés mellett a hangoknak is fontos szerepe van a játékokban, így essen arról is pár szó, hisz dörömbölhet a beat a Battlefield 3 közben, azonban vétek lenne kihagyni a puskák, gránátok és Johnny Ca$h orgiáját. Az egyes stadionokban, meccsek közben felvillanyozó lehet hallani szurkolóink – és főleg a B-közép – üvöltését, ahogy a menüben a különféle kevésbé ismert, de annál jobban csengő dalokat is, egy tényező azonban felment minket mindenféle ítélet alól. A kommentár. Talán nem tökéletes játék a PES 2012, sőt kijelenthető, hogy biztos nem az. Minden évben próbálnak valami újjal előrukkolni, nagyot húzni, lenyomni az EA-t, leporolni a grafikus motort, elmosni különféle effektekkel a játékosok grimaszait, azonban a két „szónok” borzalmas. Sok helyen félrebeszélnek, filozofálnak és ugyanazt a két infót ismételgetik meccs közben. Nem bűn tehát a sarokba hajítani a fülest, átkapcsolni valamelyik rádióra a hifit, vagy egyszerűen a légyzümmögés ritmusára a pipába küldözgetni a bőrgolyót, a PES 12 ugyanis minden körülmények közt kihagyhatatlan játék lett. Idén is. Szimulátor. Ami él. És élni fog.
  GalériaPro Evolution Soccer 2012  
  « vissza a tesztekhez  

Értékelés

Az értékeléshez be kell jelentkezned. Ha még nincs azonosítód, regisztrálj!

  Hozzászólások  

tpendanttiffany

2014-08-03 13:38:26 [#5]

értékelés: 98/100

wuetrowerdomo

2012-12-04 15:54:42 [#4]

értékelés: 98/100

Patrik1

2012-04-25 08:56:57 [#3]

Az egyik legjobb PES játék, a FIFA nagy ellenfele, nekem nagyon tetszik, még sokáig fogok játszani vele! :)

értékelés: 100/100

Richard.NHL

2012-01-21 13:48:39 [#2]

Tetszik nekem is a játék.nagyrészt Master Leaguet játszom egy dolog azért hiányzik nekem az hogy kiörögednek a játékosok azt belelehetne tenni,sztem ugy izgalmasabb lenne,mert akkor egy egy posztra mindig kellene igazolnunk.ill beletehetnének olasz,spanyol vagy más nyelvű kommentátort is összeségében azért tetszik a játék.

értékelés: 90/100

David95

2011-12-24 02:00:53 [#1]

Az esetleges megjelenítési hibákért (vonalak,túl nagy szünetek a cikkben) elnézést kérek, nálam böngésző és időpont függő megjelenésük,hiba forrását nem találtuk meg.:/

értékelés: 100/100

Adatlap

Pro Evolution Soccer 2012

Sport >>

megjelenés:

2011. október 14.

fejlesztő:

Konami

kiadó:

Konami

platform:

,  ,  ,  ,  , 

Web Fórum Teszt
Galéria Demó
Kapcsolódó galéria:
PES 2012 első képek
Kapcsolódó cheat:
Kapcsolódó videó:

  tovább az adatlaphoz...

Értékelés

+ Lendületes, reális játékmenet.
+ Szép grafika, nem űrkorszaki gépigénnyel.
+ Remek Become a Legend és Master League mód.
- Fontosabb bajnokságok licence-ének a hiánya.
- Kommentátor minősége.

95
95
100
80
75

Ajánlott konfiguráció:

CPU: Processor Intel Core2 Duo 2.0GHz vagy megegyező teljesítményű, RAM: 2 GB, GPU: NVidia GeForce 7900 / AMD ATI Radeon HD2600 / 512MB RAM, Pixel shader 3.0, DirectX 9.0c kompatibilis videókártya, HDD: 8 GB


A 10 legfrissebb teszt

Támogassatok minket!

    

A hónap legnépszerűbb tesztjei

Hírlevél

Ne maradj le az újdonságokról, iratkozz fel hírlevelünkre a heti összefoglalókért.
Feliratkozom a fifahungary.hu hírlevelére!

Közösségi média

@Fifahungary követése

Instagram

@Fifahungary követése

Kövess minket Twitteren is!

#FIFAHungaryVideo

Iratkozz fel YouTube csatornánkra!

Friss hírek